En dag på kontoret


7.00

Vækkeuret ringer. Jeg tror klokken er 7.20 som den plejer at være når det ringer. Men Mette siger at den kun er 7.00. Fedt! Så kan jeg lige snooze 20 minutter. Men så er det også ud i bad og blive klar til endnu en dag på kontoret.

8.00

Ned og spise morgenmad. Det skal gå hurtigt idag. Har lovet at være klar kl. 8.15. Har lavet en lokumsaftale med liftpasseren Luigi, om at vi kan få lov at køre ned før de åbner.

8.30

Nede med liften og fylder snowboards og ski i min fine lille Golf. Kører lige nogle venner til Frankrig så de kan stå noget fed off-piste derovre hvor de har fået mere sne end vi har. Kan ikke selv være med til at lege, da jeg har en tandlægeaftale senere på dagen. Øv. Og så er der jo også nogen der skal passe butikken.

9.15

Sætter vennerne af i Montgenevre, Frankrig, efter at være blevet stoppet på grænsen og udspurgt om nationaliteter. Godt man havde uniform på og flydende fransk i bagagen. Så går det hele lidt nemmere. Vinker farvel og ønsker god dag. Øv… heldige bæster.

10.00

Tilbage ved liften. Vinker til ham med cigaren. Kommer op og siger tak til Luigi. Skynder mig op på hotellet. Der er nogle gæster der skal hjælpes ned med bagage og ski og alting. Et ødelagt knæ har forkortet ferien og de skal med fly hjem fra Torino. Har lige organiseret med Snescooter Matteo at han kører dem til lufthavnen. Matteo er både taxa-chauffør, snescooter-chauffør og pistemaskine-chauffør. Så ham har vi meget kontakt med. Imens jeg står og snakker med dem der skal hjem (og får mere ros, og drikkepenge!!!! fordi vi har været så fantastiske guider) så kommer der et andet par gæster og fortæller at de også skal hjem idag, da deres forsikring endelig har reageret. Så skal der gang i organiseringen. Taler lige hurtigt med deres forsikringsselskab, som beder mig arrangere noget transport til lufthavnen.

11.00

Ned med liften. Får Luigi til at smide bagage og ski ombord på liften efter os, og kører selv ned med gæsterne og afventer bagagen. Ringer til Matteo som kører helt op ved siden af liften. Får aftalt at han kommer tilbage kl. 14, så han kan køre det andet hold gæster til Malpensa lufthavnen i Milano. Aftaler pris og afventer at gæstens forsikringsselskab skal ringe til mig og bekræfte aftalen. Får læsset gæster, ski og bagage ombord hos Matteo og vinker farvel. Op med liften igen. Hilser igen på Cigaren. Og siger tak til Luigi oppe på toppen.

11.30

Får aftalt detaljerne med det andet hold gæster der skal fragtes ned og hjem. Skynder mig ned med liften. Hilser på Luigi. Hilser på Cigaren. Ræser afsted til tandlægen. 45 minutters rodbehandling og forklaringer på en god blanding af fransk, italiensk og engelsk. Er helt ør i kraniet, og læben er kæmpestor p.gr.a bedøvelsen. Ræser tilbage til Sauze så jeg kan hjælpe det andet hold gæster ned.

13.30

Op med liften. Hilser på Cigaren. Hilser på Luigi. Gæsterne har allerede fragtet bagagen over til liften. Får igen Luigi til at smide bagagen ombord. Kører ned med liften. Får læsset gæster, ski, snowboard og bagage ombord i taxaen. Vinker farvel efter at have modtaget endnu en salve ros (det bliver jeg aldrig træt af tror jeg). Over og sige tak til Cigaren. Kører op med liften. Siger tak til Luigi. Puha… nu er jeg sulten.

14.15

Lokker Nicolas (kok) til at lave mig en surprise. Får serveret noget pasta. Udemærket. Ikke fantastisk. Snakker lidt med hotel-mutter. Skriver til kontoret i DK at der er 4 gæster færre med flyet hjem lørdag. Checker mails. Printer liftkort-voucher ud så jeg kan hente liftkort til næste uges gæster på kontoret nede i byen. Ja… du har gættet det… skal ned med liften igen igen….

Nu er klokken 16.15. Om et kvarter skal jeg stå klar i uniform, for at følge nogle gæster (et par på ca. 40) ned til byen hvor de skal have en romantisk aften på vinbar og senere på restaurant. Jeg skal ikke spise med. Så tror jeg nok romantikken ville gå fløjten. Så jeg skal finde noget spændende at foretage mig indtil de er klar til at blive fragtet tilbage til hotellet på snescooter ved 23-tiden gætter jeg på. Yes… Matteo igen igen. Mon ikke nogle af de 4-500 englændere kan gøre det sjovt for mig. Skal også hente liftkort og købe et nyt bruserhovede til personale-badet. Så scorer jeg lidt point blandt hotel-personalet. Altid godt at have i baglommen. Ingen skiløb idag. Men mon ikke der bliver tid til det imorgen?

To be continued…

af timlyondk

One comment on “En dag på kontoret

  1. Hehe, ja, det lyder bekendt🙂 Sikke en dag! Håber det går bedre med tanden. Tænk, at en rodbehandling, der for de fleste er en rimelig stor ting, blot bliver en sidebemærkning en guide-hverdag. I er simpelthen for seje i Sauze!🙂

Skriv et svar

