Superman eller Lex Luthor


Er bukserne lavet af kryptonit?

Hvis man har været med hele vejen, kan man måske huske hvordan jeg beskrev mig selv i uniform. Jeg er glad for at der ikke er kommet nogle gæster endnu, fordi i øjeblikket er der nogen, der har plantet kryptonit i lommerne. Så vidt jeg husker er kryptonit noget grønt stads, så måske er det bare forskellen på om man har buskerne på eller ej. Under alle omstændigheder, så har det ramt os begge. Når vi står på ski i uniformen, så vælter vi rundt. Vi kører meget dårligere end i vores eget tøj. Vi kører alt for tæt på nybegyndere i skiskole. Vi bremser lige foran folk på vej ind i liften og smutter frækt forbi så vi kommer hurtigt op igen. Vi fægter rundt med stavene og rammer hinanden i hovedet. Glemmer at løfte sikkerheds-stangen i tide og er generelt til fare og gene for alle omkring os, og ikke mindst for os selv. Jeg har købt et bælte til bukserne idag. Jeg valgte et grønt. Måske jeg skulle have tænkt over hvilken farve der ophæver kryptonit.

Ondt i musklerne… men ikke dem jeg havde troet

Jeg kan godt mærke at jeg får presset mig selv allerede. Og musklerne er da også godt ømme. Det kan jeg især mærke når jeg skal op ad trapperne til værelset. Men de muskler der gør mest ondt er mine mavemuskler. Jeg tror aldrig jeg har grinet så meget, og så længe. Tårerne triller ned ad kinderne flere gange i timen, og det har sågar smittet hotel-personalet, som efter middagen blev siddende længe og grinede parallelt med Mette og jeg som sad og arbejdede i restauranten. Lige nu sidder jeg og knokler på, for at nå at skrive dette indlæg færdigt inden midnat. Og igennem væggen kan jeg høre Mette sidde og klukke af grin på den anden side. Stopper det aldrig? Tårerne begynder nu igen at trille ned af mine kinder, fordi jeg godt ved hvad hun griner af, og desværre er min blog lidt for offentlig til at jeg kan skrive hvad det er. Men det hænger sammen med min opførsel under påvirkning af kryptonit…

Imorgen skal vi arbejde hele formiddagen, og så skal vi stå på ski om eftermiddagen. Jeg tror ikke jeg tør tage min uniform på imorgen…

To be continued…

af timlyondk

Skriv et svar

