Skiguide, dag 3


Bare lige en enkelt tur…

Inden vi gik i seng i aftes, havde vi lovet hinanden, at i dag skulle vi arbejde og begynde at få styr på alle de praktiske ting der skal ordnes, inden de første gæster ankommer. Men da vi spiste morgenmad, var vejret bare så flot udenfor at det trak helt vildt i os begge. Vi aftalte at vi bare lige skulle have en enkelt tur. Så vi skyndte os ud til lifterne. Vi havde begge taget hele vores uniform på, så vi lige kunne afprøve hvordan det er at stå på ski i den. Og det var faktisk fint nok, men bukserne mangler et bælte, så jeg taber dem hvis ikke jeg bruger selerne. Og det gider jeg altså ikke! Jeg må ned i byen og finde mig et bælte. Nå… men vejret var fantastisk. Sneen var fantastisk. Der var ingen mennesker på pisterne, og meget mere af området var åbent end igår. Så det var fuldstændig umuligt for os kun at køre en enkelt tur. Vi blev ude i sneen hele dagen, og var kun lige hjemme på hotellet for at spise frokost.

Jeg ved ikke om det var Danski uniformen, der spillede os et pus, men vi havde begge en masse åndsvage styrt, som ingen af os normalt ville have. Og vi gjorde os uheldigt bemærket hos en lift-mand, som skældte os ud for at beholde skiene på, i en mærkelig lille lift, hvor man står på et gummi-transportbånd. Vi havde ikke lige set skiltet, hvor der stod at man skal tage skiene i hånden. Det må vi huske at sige til gæsterne. Og så alle de styrt! Mette tog især et voldsomt styrt på et nærmest fladt stykke lige før liften ovre i Sestriere. Hun ville tage et stort hop, men der var bare ikke noget hop. Og jeg væltede rundt ude i noget off-piste og lignede en af de mange englændere vi ser hernede. Men intet ondt om englænderne i Sauze. De står sent op og de holder mange pauser. Så de fylder ikke ret meget på pisterne. Og så garanterer de mange gode grin, når man sidder i liften og kigger ned.

Simonetta

Da vi var hjemme og spise frokost på hotellet, mødte vi endelig Simonetta, som er ejeren af det hotel vi bor på. Vi havde hørt utroligt meget om hende, fra mange forskellige sider. Men heldigvis er vi jo voksne mennesker, og kan sagtens selv finde ud af, at danne vores egen mening. Jeg er sikker på, at vi får et fantastisk samarbejde med hende, og hun sagde da også til os, at hun allerede var utroligt glad for Danskis valg af guider til Sauze d’Oulx. Vi har stadig ikke mødt nogen, som ikke har været åbne og imødekommende. Det gør jo alting meget nemmere.

En fantastisk eftermiddag!

Efter frokost tog vi op igen. Og om det var Simonetta eller den skønne pasta, skal jeg ikke kunne sige. Men resten af dagen stod vi begge fantastisk godt på ski, og fik presset os selv en hel masse. Mette er en utroligt inspirerende pige at stå på ski med. Hun holder aldrig pauser i jagten på at blive bedre. Hvert eneste stykke kan bruges til at øve noget teknik. Og hun holder også fint øje med alle de små fejl, jeg konstant laver. Så kommer hun med små hints, og der er straks gevinst. Mit skiløb bliver bedre efter hver eneste tur ned, og det er fedt. Jeg har ikke stået på ski i 8 år, så det er klart at jeg lige skal igang igen. Men med det tempo vi holder på pisterne og udenfor (læs Mette), så varer det ikke længe før jeg igen føler mig fuldstændig lige så god, som jeg var da jeg var 33. Hele eftermiddagen var et kæmpe skridt i den rigtige retning, og selvom benene syrede mere og mere til, så kørte vi til lifterne lukkede. Nu stener vi på hver sit værelse. Mette bor i en sauna hvor man ikke kan skrue ned for varmen. Og jeg bor i en dyb-fryser uden varme-apparat. Hvor er det fantastisk at jeg har taget min egen dyne med🙂

Lad os se om vi får arbejdet i morgen. Måske man lige skulle checke vejr-udsigterne. Jeg tror vi arbejder hvis det bliver regn-vejr…😉

To be continued…

af timlyondk

Skriv et svar

