Skiguide, dag 1


Endelig fremme!!!

Så skete det. Jeg har stået på ski idag, og det var om muligt endnu bedre end jeg havde håbet. Men inden jeg nåede så langt, skete der også en masse andre skønne ting. Lørdag var den mest fantastiske dag. Lige fra morgenstunden hyggede børnene og jeg os, med at jule en hel masse. Vi pyntede juletræ. Vi spiste æbleskiver. Jeg lavede julemad og børnene hjalp så godt de kunne. De smuttede mandler til ris á la mande. Og sneen faldt så fint over Bruxelles, så de var også ude på min terrasse og lave en fin lille snemand. Alle deres julegaver lå og tiggede om at blive åbnet, og ventetiden var meget svær for dem begge. Har aldrig forstået, hvorfor det er en tradition at torturere børnene på den måde, men sådan var det også hos mig. Vi hyggede os helt fantastisk, sang en masse julesange, og da vi endelig nåede til gaverne, så var de bare så søde og glade. Vi kom meget sent i seng, og da det var den sidste nat sammen i meget lang tid, så fik de begge lov at sove inde i min seng. Man sover ikke så godt, men det var rigtigt hyggeligt. Vi sov længe, og så skulle der leges igennem med de nye sager.

Jeg gik selv igang med at pakke. Sidst på formiddagen, kom min kære kollega Mette til Bruxelles, med fly fra København. Hun var forbi mig med sin baggage, men endnu vigtigere, med alt det skitøj jeg endte med at købe på nettet. Så blev det endnu en juleaften for mig. Og da børnene og jeg ikke havde fundet mandlen aftenen før, så hjalp Mette os med at spise resterne. Hun fandt mandlen, men hun snød og fik den placeret, så min datter fik den. Det var rigtigt hyggeligt.

Blandt de ting Mette havde med til mig, var mine nye skibukser. De er så fantastisk lækre at de må få et indlæg, helt for sig selv på et tidspunkt. Men hvis du vil se dem, så klik her. Det var næsten ikke til at få armene ned. Mette brugte eftermiddagen hos en veninde i Bruxelles, imens jeg pakkede og hyggede mig med børnene. Da jeg sidst på eftermiddagen havde sagt ordentligt farvel til børnene, var Mette kommet tilbage. Vi fik pakket bilen og ved 20-tiden kørte vi så afsted mod Sauze. Vi snakkede konstant, og hørte en masse musik. Tiden fløj, og pludselig var den 5 om morgenen og vi var begyndt at blive trætte. Efter en lur på knap 2 timer kørte vi det sidste stykke og nåede frem omkring kl. 8.30.

Første stop var liftkort-kontoret, så vi kunne få vores liftkort. Desværre havde den store chef ovre i Sestriere ikke modtaget en mail hjemme fra Danski, så vi kunne umiddelbart ikke få nogle liftkort. Men damerne i liftkort-kontoret var utroligt søde, så de fik forklaret os hvad vi skulle gøre. Efter noget kontakt med Danski, viste det sig at e-mail adressen til den store chef havde ændret sig siden sidste år. Så det blev løst i løbet af nogle timer og vi fik vores liftkort ved middagstid. Tiden indtil da, brugte vi på at få fragtet al vores baggage op til hotellet. Via de søde damer i kontoret lykkedes det os, at få lov at komme med liften op, selvom vi stadig ikke havde noget liftkort. Oppe på hotellet fik vi tildelt vores værelser, som så længe der er ledige værelser på hotellet, er fine nok. Når der bliver fyldt skal vi så rykke sammen under noget mere trange forhold. Lad os se hvornår det sker…

På med skitøjet og ned igen til liftkort-kontoret og få udleveret kortene. Videre ned til ski-udlejningen og hilse på de søde mennesker dernede. Mette har egne ski med, men jeg fik udleveret både ski og stave, og så var vi klar. Næsten da. Vi havde knoklet rundt i meget lang tid, og havde nærmest intet spist. Så vi tog op til hotellet igen, hvor de lavede nogle pizzaer til os. Men så kunne vi heller ikke vente længere. På med skiene og hen til den første lift. Den første tur ned var lidt usikker for mit vedkommende. Det er trods alt meget længe siden jeg har stået på ski. Men den næste tur var fantastisk. Der er rigtig lækker sne. Der er ingen mennesker overhoved. Solen skinner fra en blå himmel. Det var bare fantastisk. Vi stod på ski til lifterne lukkede. Næsten. Jeg stoppede en tur før Mette. Trætheden var begyndt at melde sig. Det var efterhånden næsten 2 døgn med 2 timers søvn. Så jeg begyndte at blive svimmel. Da Mette kom ned fra sin sidste tur, drak vi en øl i baren for at skåle og ønske hinanden tillykke med vores nye jobs.

Egentlig ville jeg lægge dette indlæg op igår, men jeg løb tør for internet. Så det måtte vente til idag.

To be continued…

af timlyondk

4 comments on “Skiguide, dag 1

  1. Svært at få armene ned! Ingen skiferie til mig denne vinter. Så jeg må nøjes med, og glædes over, dine bedrifter på skibakkerne. Håber det bliver fantastisk.

    • Hej Helle. Hvor er det øv at I ikke skal på ski i år. Jeg kan love dig at jeg vil nyde det for os begge. Det sneede voldsomt hele formiddagen, så vi har kørt i dyb puddersne hele eftermiddagen. Det er allerede fantastisk🙂

  2. Det lyder sjovt – et helt nyt kapitel er begyndt !
    Jeg vil glæde mig til næste gang du skriver,det bliver godt at følge med…
    Peter🙂

Skriv et svar

