Skiguide, afrejsedag minus 12


Når tiden går for langsomt…

Hvis jeg ikke vidste bedre, så ville jeg tro at nogen var ved at gen-indspille den film, hvor Superman får jorden til at dreje modsat, så tiden går baglæns. Jeg synes tiden snegler sig afsted. Og det er altså begrænset hvor mange spændende skiguide-relaterede ting der sker, når man bare går og venter med længsel på at komme afsted. (Sådan, så fik jeg lige smidt en undskyldning ind for ikke at skrive på bloggen)

Bevares… der er da sket nogle småting. Jeg brækkede min tå… Måske ikke det mest interessante, men så kan jeg da i det mindste se at tiden går. Den bliver jo langsomt bedre igen og det må jo så betyde at der er gået noget tid.

Oppe i mit hovede, der er jeg allerede taget afsted. Nu går jeg bare og venter på at jeg fysisk skal afsted. Min kære kollega Mette flyver her til Bruxelles søndag d. 18/12 og så kører vi afsted mod Sauze d’Oulx om aftenen, så vi kan ankomme i løbet af mandag morgen. Der er jo kun adgang til hotellet når lifterne kører, så derfor må vi køre afsted om aftenen. Det passer mig nu også meget godt. Søndag aften og nat er der nok ikke ret meget trafik. Vi starter med at køre til Luxembourg. Det er heldigvis den rigtige retning, og så koster Diesel ca. 80% af hvad det gør i de andre lande vi passerer. Så der skal tankes HELT op. Så går det ellers over Metz (som udtales med stumt t – Mess), Nancy, Dijon, Lyon og Chambéry inden vi krydser grænsen til Italien og kører op til Sauze nede fra Oulx. Nogen har engang bildt mig ind at Sauze d’Oulx skulle betyde “Over Oulx”. Det må vi lige undersøge når vi kommer derned.

Og så skete det… lige imens jeg sad her og skrev, så måtte jeg lige ind og checke webcam fra Sauze. Alle de andre dage har billederne været alt for grønne for min smag. Men sørme ikke om billederne idag havde fået en skøn hvid tone. OK… det er måske ikke helt skiføre endnu. Men hvis det bare bliver ved sådan hver dag indtil vi ankommer, så begynder det da at ligne noget. Og det er jo kun fordi at Sauze ligger lidt lavt i forhold til resten af området. Alle de andre billeder fra området har jo haft sne hele tiden. Nu er der så bare et fint nyt lag ovenpå den sne de havde i forvejen. Så jeg er fuld af fortrøstning. Der skal nok blive rig lejlighed til at få afprøvet alt mit nye udstyr inden de første gæster ankommer. Og så er jeg også sikker på at der vil være spændende nyt at skrive om nærmest hver dag. Og ikke bare beretninger om trillede tommelfingre og brækkede tæer…

Ihh hvor jeg glæder mig til at komme afsted…

To be continued…

af timlyondk

4 comments on “Skiguide, afrejsedag minus 12

  1. Det sku noget LÅRT (pun intended) med den tå. Men godt du så først skal ned den 18/12.

    Og fed tur igennem Frankrig ( og fedt med denne lille kommentar om Metz) Hvis det er den 18 i kører ned så tror jeg at vi er i lufthavnen i Chambéry. der kan i muligvis lige stoppe og holde pause?

    det må jeg lige vende tilbage med.

  2. Der findes flere måder at udtale Metz på. Jeg er den fx Metz, der udtales Metz.

    Vi skal også stoppe i Dijon og købe sennep. Og i Lyon og tage et billede af byskiltet med dig ved siden af, fordi det er dit navn – bare udtalt på en anden måde. Og fordi der er GPS i mit kamera, kan vi samtidig tjekke, hvilke koordinater dit navn har. Nerd & Nerd inc. på roadtrip.

Skriv et svar

